Avaliacións

Espazo adicado ás nosas valoracións sobre o traballo neste proxecto.


Espaço dedicado às nossas avaliações sobre o trabalho desenvolvido neste projecto.


25 comentários:

  1. ACTIVIDADE 1: PRESENTACIÓN

    Xa foi o primeiro encontro entre os nosos alumnos.
    Se teño algo que destacar é, sen dúbida, a sorpresa do idioma nas caras dos nenos.
    O xogo tiña un obxectivo: non só a presentación, tamén contaba a lectura de imaxes, como entrenamento para o que vén, no futuro.
    Poñer un rostro a quen, a partir de agora, serán os nosos compañeiros de andaina.
    Felices momentos, cheos desa ilusión infantil que, grazas ao cotián do noso traballo, se nos contaxia.
    Susana V.

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. ACTIVIDADE 1: APRESENTAÇÃO

      O momento da apresentação através da gravação da voz dos alunos foi uma tarefa realizada com muito embaraço e inibição. Conseguir ultrapassar esse momento foi uma grande vitória para todos!
      Contudo, ouvir as suas vozes acabou por ser um momento de sãs gargalhadas!
      Foi com espanto e curiosidade que ouviram, no jogo, muitos pela primeira vez, uma língua diferente da sua, tentando repetir algumas das palavras que iam ouvindo. Interessante este jogo!
      Paula Matos e Rosa Medeiros

      Eliminar
  2. ACTIVIDADE 2: O CONTO.

    Porque non hai lectura sen conto, nin debe haber conto sen lectura, esta segunda actividade foi, tamén de achegamento mas de xeito tradicional: coñecer o tipo de actividade fixo que os nenos se entregasen con confianza, o que constitúe a base que queremos crear para o traballo futuro, máis específico de lectura competente.
    Sempre sorprende o semellante que é a interpretación dos contos en cada neno. Iso ten de positivo que, certamente, todos entenderon o conto, mas... como mellorar a creatividade? Esa sería unha especie de liña de traballo para nós en adiante.
    Susana V.

    ResponderEliminar
  3. Obedecendo às características da nossa turma(bons ouvintes mas com dificuldades leitoras), usamos o recurso às imagens. A ordenação das mesmas foi a forma que encontramos para avaliar a compreensão do conto. O jogo de caça às palavras foi uma forma divertida de melhorar as competências na leitura.
    Verificámos que o facto de os alunos saberem que os seus trabalhos iriam ser partilhados e apreciados por outros colegas e posteriormente apresentados no blogue levou ao aumento da motivação para as tarefas propostas.
    A interação conseguida entre as turmas foi, sem dúvida, um bom momento. Queremos mais!!!
    Paula Matos e Rosa Medeiros

    ResponderEliminar
  4. ACTIVIDADE 3: LOGOTIPOS

    Esta proposta, chegada desde os Azores, marcou un momento de dificultade para os meus alumnos que, nun só debuxo, tiñan que expresar o que significaba o proxecto, de forma que as persoas que o viran, soubesen con ese logo, fazerse á idea do que se estaba a traballar.
    O certo é que non foi tarefa fácil. Ao contrario... Descubrimos o uso de estereótipos e o carácter competitivo... Mas foi un bo momento para a reflexión... Talvez, o máis importante de toda a actividade.
    A representación dunha idea nun deseño foi un xeito de leitura á inversa moi produtiva.
    Grazas por propoñer esta actividade.

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. O entusiamo desta atividade deveu-se ao fato de ser algo acessível às suas capacidades e ao aspeto competitivo que desencadeou.
      A maior aprendizagem prendeu-se com o processo eleitoral para encontrar o vencedor. Deixar de votar no amigo para votar no melhor trabalho não foi tarefa fácil… Observar, pensar, decidir e votar foi uma boa prática de cidadania.
      A experiência de votar através de inquérito online foi muito interessante.
      Esta foi mais uma atividade que permitiu a exploração de novas ferramentas que a net disponibiliza . Algo que exige muita pesquisa e disponibilidade por parte dos professores

      Eliminar
  5. ACTIVIDADE: CONTO INTERACTIVO CON STORYBIRD

    Que bo! As sesións con este programa son un éxito asegurado. Os nenos están entusiasmados coa colaboración compartida deste traballo. A expectación que colocan ante a chegada das achegas dos compañeiros portugueses está a ser interesantísima e moi motivadora.
    Os contos están a quedar ben, tamén, pero, moito por riba dos resultados, o importante é o proceso seguido, que é moi completo. Os nenos len, imaxinan, deciden, constrúen, debaten, respectan... Fantástica idea esta!

    ResponderEliminar
  6. Quem faz ou participa na construção de um livro, não se esquece e certamente passa a ver todos os outros com maior curiosidade.
    Escolher imagens e inventar uma ou outra frase foi o suficiente para que os alunos se sentissem grandes autores.E o resultado foi uma felicidade imensa! Venham mais! será que iremos construir uma biblioteca pessoal?

    ResponderEliminar
  7. MANUAL DE INSTRUÇÕES E ENIGMAS
    Caraterizar um objeto, organizar e perceber instruções verbais foi uma tarefa muito estimulante para os alunos que, entre pistas mais ou menos claras, tentavam proteger dos colegas do outro país como se de um jogo secreto se tratasse ... Foi mais uma oportunidade de continuarmos a explorar novas aplicações online .
    TIC no seu melhor, em harmonia plena com materiais escolares tradicionais, inovando!
    Paula e Rosa.

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Quen non desespera ante un manual de instruccións. Certamente non é un dos suportes en que lemos frecuentemente, é por iso que os nosos nenos tamén tiveron dificultades para redactalos.
      A actividade foi interesante polo que aportou na seriación de sucesos, na redacción concisa, na elección de palabras...
      Aínda que moi simple, deixou aberto o camiño para outras posibles liñas de traballo.

      Eliminar
  8. ACTIVIDADES: 25 DE ABRIL E 17 DE MAIO

    Unha das vantaxes de participar nun proxecto europeo é compartir as idiosincrasias culturais que nos achegan ou que nos fan diferentes, ambas opcións son as que máis enriquecen a nosa formación integral porque, no primeiro caso axudan a valorar o que somos e temos no noso contorno particular e, no segundo, a aprender a valorar o que son os outros e, con ambas, a respectar o propio e o alleo, como opcións posibles, válidas e boas.
    O día 25 de Abril para Terceira, e o 17 de maio para nós, son días de reivindicación do propio, históricamente definidos e sobre os que sempre convén reflexionar.
    Grazas por abrir esta liña de traballo. As achegas son as correspondentes ás idades do noso alumnado pero... as conversas foron as correspondentes a quen ten que pensar en algo ben complicado!!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Partilhar é estar aberto ao conhecimento sem abdicar do que temos ou somos. Uma pronúncia, uma língua, uma tradição deve ser respeitada embora possa ser adequada ou melhorada. Transmitir e consciencializar os alunos foi o objetivo deste tema que, ao contrário do que pensávamos inicialmente, foi bem entendido por eles, por fazer parte de uma vivência pessoal. Bem haja todo o esforço !

      Eliminar
  9. ACTIVIDADE: DÍA DO LIBRO: O GRAN LIBRO DA NOSA INFANCIA

    Pensar en ler, implica pensar en escribir. As dúas accións van da man. Se alén diso, a lectura é sobre algo persoal... a dimensión que adquire é múltiple!
    As familias están a participar felizmente, os nenos (e os que xa non o somos tanto) festexamos a chegada do noso libro viaxeiro para sentarnos arredor de quen o trae e disfrutar da súa lectura... A aventura de cada unha das nosas vidas!
    Fantástica lectura, fantástica escritura, mellor experiencia! (Non hai máis que ver os rostros dos ouvintes nas imaxes que xuntamos)

    ResponderEliminar
  10. Este espaço oferecido aos encarregados de educação foi um momento alto do nosso projeto. Sensibilizou-nos e agradou-nos a forma carinhosa com que recordaram os seus filhos. E isto é muito bom de se sentir perante o percurso difícil dos mesmos!
    Quanto aos alunos, ouvir um conto escrito pelos seus educadores, sobre eles próprios, foi a emoção maior que sentiram.

    Paula Matos e Rosa Medeiros

    ResponderEliminar
  11. O NOSSO PROXECTO APRESENTADO NAS II JORNADAS DE INNOVATIÓN EDUCATIVA

    Ouvir falar à maneira deles o que entendem sobre o eTwinning e serem , também eles, protagonistas nas II Jornadas de inovação, por si só, foi algo inovador, pois que, se esta turma perante a escola tem impacto reduzido, mediante esta rede virtual, passou a ter uma importância fulcral!
    Certamente estes alunos nunca entenderão o alcance e a diferença que o eTwinning teve no seu percurso escolar. Porém, para nós professoras, fez toda a diferença!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Faltou dizer que, sobre a importância das Jornadas de Inovação Educativa e o porquê do eTwinning permitir um trabalho inovador, certamente a Susana irá falar... até porque foi ela a representante por excelência do mesmo.
      Paula Matos e Rosa Medeiros

      Eliminar
    2. Poder levar o eTwinning a unhas xornadas sobre Innovación Educativa é un pracer fácilmente defendible, habida conta de que o eTwinning é un programa intrínsecamente innovador, un vehículo para a capacitación do alumnado e a mellora da competencia do profesorado. Poder, alén diso, presentar o traballo deste equipo de nenos e profesoras foi, tamén, un pracer por canto de corrente emocional aparece entre liñas e actividades.
      Compañeiras, grazas pola confianza e pola vosa contribución a que o noso proxecto estivese alí.
      Susana V.

      Eliminar
  12. LECTURA DE RADIOGRAFÍAS
    Ler pode não obedecer a um código específico... Ver uma imagem e verbalizar dá uma imensa LIBERDADE.
    Quando se trata de conhecer o nosso corpo é como se estivéssemos a desvendar um mistério. Identificar-se com aquelas imagens é algo de estranho para qualquer pessoa. Entre o susto e o jogo foi um momento interessante de aprendizagem informal. Gostaram, pois pode ver-se pelo tratamento que tiveram com o Mr. Bones.

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Actividade esta que permitiu comprender a lectura como o xeito en que unha persoa busca información nun suporte, o que sexa, e a procesa, co obxecto último de mellorar o coñecemento do seu contorno. O alumnado viviu este momento como a coxuntura de soportes informativos: o esqueleto, as radiografías, o seu propio corpo e os coñecementos adquiridos na área de Coñecemento do Medio.
      Importante!

      Eliminar
  13. À SOMBRA DE... LEITURA DE GUÍAS DE OBSERVAÇÃO
    Mais uma vez esta tarefa tornou-se difícil. Ler imagens, pesquisar e relacionar informação exigiu grande intervenção dos professores, pois a leitura como recurso, não está ao alcance da maioria destes alunos. As imagens colhidas pelos alunos, sim, deixam-se ler… Grandes fotógrafos! Sentem-se enormes!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Limitar a busca a cinco especies foi clave para o éxito da investigación escolar. Porén, foi sorprendente o bo traballo que fixeron os pequenos investigadores no patio do colexio. A lectura das imaxes e a posterior identificación das características das árbores, fixo que se sentisen donos do proceso da aprendizaxe, calando na súa autoestima, e aguzando a súa motivación, o que se mostrou na curiosidade coa que comezaron a ver outras árbores do contorno e a preguntar acerca delas.
      Un éxito.
      Susana V.

      Eliminar
  14. LER POESIA FAZ BEM!
    Esta atividade teve por intenção desmistificar a dificuldade de abordar poesia na sala de aula. A sonoridade, a fantasia e a realidade que este estilo de escrita apresenta são ingredientes que ajudam qualquer criança na construção dos seus princípios éticos e no desenvolvimento da sua sensibilidade. E tal deve iniciar-se quanto antes!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Divertido!
      Especialmente pola boa escolla da poesía por parte dos nosos compañeiros portugueses.
      O mural quedou ben colorido e traballamos as rimas e a tradución con intenso sorriso...
      Un pracer, e unha grande idea, introducir a lectura de poesía!!

      Eliminar
  15. UM OLHAR SOBRE O MUNDO
    O olhar destes meninos pelo jornal foi igual a tantos outros olhares: o folhear, a busca de uma imagem, de um rosto conhecido ou modalidade desportiva do seu agrado...
    Consultar jornais não faz parte dos seus hábitos familiares, por isso descobrir gente ou fatos da sua terra, que são notícia, deixaram-nos surpreendidos e orgulhosos!
    Foi interessante o contato e a curiosidade manifestada por eles.A restante tarefa foi trabalho árduo! Mas valeu a pena!
    Paula Matos e Rosa Medeiros

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Unir visualización do xornal coas conversas familiares, as escoitas do telexornal e os comentarios da escola e a rúa... Nós eliximos a crise. Tema serio, como a actividade en sí propoñía.
      Traballo difícil para nenos tan pequenos, pero moi produtivo a nivel de educación para a cidadanía.
      Algunha familia comentou, a posteriori, o interese do seu fillo despois deste traballo, pola crise e os bancos!! Óptimo!!

      Eliminar